maandag 20 augustus 2012

Ben ik klaar voor de TDS??

Nog 11 dagen en we gaan 30 augustus om 07.00 uur van start voor de TDS in Courmayeur. Vandaag vroeg ik mezelf af, ben ik er klaar voor ? En wat kan ik nog doen?
De eerste 2 doelen dit jaar heb ik met veel plezier en genot gehaald, de 100km van Belves was heerlijk en liep ik echt in een flo. Vervolgens de Salomon4trails die ik met gemak en veel plezier heb gelopen. En dan komt nu voor mij het derde hoogte punt dit jaar op lopers gebied....
Gisteren had ik nog een gezellig feestje buiten en ik dacht nog even een lekker weisen biertje te drinken. Tja dat was lekker, gezellig en .. laat. Vandaag had ik het idee om tussen de 15-20 km te gaan lopen. Ondanks de warmte. En het tijdstip maakte me dus ook niet uit. Maar ja als je er laat in ligt, dan ben ik er ook niet vroeg uit. En na wat getut, geklets, en lekker gerelaxed, toch op pad gegaan rond 15.00 uur. Ja het was warm, maar dat wist ik dus geen probleem. Gewoon rekening mee houden.

 Het lijf  goed, en ik had het idee dat na 7 km de alcohol ook uit mijn lijf was, mijn eerste 2 bidons waren al leer en bij het Pannenkoekenhuis de Panorama hoeve heb ik deze bijgevuld met hydrate en prolong en direct 1 colatje gedronken. Het vrouw vroeg nog waar ik n tafeltje had, maar op dat moment zette ik het lege flesje cola al weer neer, betaalde en zei, ik ga gewoon verder met een smile. Ik geloof dat ze me niet helemaal kon volgen. Maar ja zal de warmte wel bij haar zijn! Onderweg soms wandelend, liep ik te denken, kan dit lijf zo in de bergen ook alles aan. Is het sterk genoeg, is mijn mind sterk genoeg? Het rare is dat ik op mijn enkel en been rare plekken heb. En dit worden steeds meer "ontstekings"vlekken volgens de huisarts. Morgen nog maar eens laten kijken. En ik heb nog een zwak punt, mijn bilspier. Vandaag had ik alleen aan het eind een gevoelige plek. Doe er veel oefeningen mee. Maar het blijft zitten. Morgen heb ik hiervoor een afspraak bij de manueel therapeut. Hopelijk kan hij me helpen. Het is iets wat regelmatig terug komt, maar kan er ook 100 km mee lopen, dus in de bergen gaat dat ook goed hoop ik. 100% fit ben ik dus nog niet. Al zit het met de conditie en de mind goed. Ondertussen loop ik nog steeds onder de bomen richting Renkum. Ben zijk nat en mijn bidons raken weer leeg. Maar in het bos weet ik is een echt tappunt.

 Dus dat is mooi. Ren door en tap inderdaad in het bos mijn bidons bij. Op mijn horloge zie dat ik ineen temperatuur van 34 graden loop. Heb er geen last van en loop door. Als ik straks over het parcours van de TDS loop en mijn bidons zijn tussen de posten leeg zou ik ze dan ergens kunnen vullen?? volgende week maar eens kijken of dit mogelijk is. En belangrijk dat ik op hoogte ga. Die les heb ik gehad en Jolanda Linschoten heeft het ook nog eens helder neergezet hoe belangrijk het is, en hoevaak het onderschat wordt, dat je op hoogte traint voordat je aan de start staat voor de wedstrijd. Ik heb een rustig tempo vandaag. Dit is ook een les voor me niet te snel van start. rustig aan beginnen, niet gek laten maken door de cut-off time. Maar gewoon lekker lopen, omhoog doorstappen en niet te snel naar beneden in het begin. Laat het lijf wennen. Halverwege zal Karen weer staan om eventueel extra kleding te geven voor de nacht. Dat is ook een goed gevoel. En zij zal er ook zijn in Chamonix als ik aankom. Dit hebben we vanavond na het lopen nog even doorgenomen. 
Er is al heel veel gedaan, maar de komende 11 dagen zijn er om de puntjes op de i te zetten zoals; therapeut, relaxen, vroeg naar bed, hoogte maken en blijven, goed eten, en mijn plekjes op mijn benen laten onderzoeken. En dan zal ik met een gerust hart aan de startstaan op 30 augustus om 07.00 uur in Courmayeur voor de TDS

Sur les Traces des Ducs de Savoie


nu maak ik mijn loopje van 17 km in Wageningen af  door het laatste stukje bos en kan mijn kleren bij binnenkomst gewoon uitwringen en spring onder de douche..
Ja het voelt vertrouwt en 31 augustus weet ik of het allemaal goed was aan voorbereiding...

2 opmerkingen: