zondag 5 februari 2012

Midwintermarathon met echt een wintersfeer

Wat zou ik doen, gisteren geschaats, dus ja vandaag zou ik in Apeldoorn de marathon gaan lopen. Maar het begon al slecht. Slecht geslapen, kort geslapen, nog even bedenken wat ik aan zou moeten. Eens kijken wat Remon van Goolen op de Noordpool of in Siberie aan trok. de Noordpool was mn de ijzers onder de schoenen, wat wij niet nodig hadden, want de organisatie had het parour sneeuwvrij. En in Siberie was het warm. Dus daar kwam ik niet verder mee. Na aanleiding van de ervaring gisteren met schaatsen, heb ik het volgende aangetrokken. Op de foto is alles te zien.

Vervolgens opweg naar Bennekom om met de Pallas/ploeg naar Apeldoorn af te reizen. Slecht voorbereid, geen adres, geen telefoonnr. ik dacht ik rij er zo naar toe... na 25 min rondrijden werd ik gebeld door Nina, dat ze al weg waren en dat ik ook maar moest gaan... balen. Maar goed op pad naar Apeldoorn wat geen problemen  gaf. En ja iedereen stond al in Orpfeus, het theater, nog even Arend gedag zeggen en opweg naar de start. Sta ik in vak A, maar dacht ik ga niet in dat snelle vak staan, helaas ik kwam zowel bij vak C als B er niet in. Oke de organisatie is strak. Kwam Bertus nog tegen die voor een PR ging. En vervolgens om klokslag 12.00 uur gingen we van start. En vanaf dat momeent kwamen er allemaal bekende langs. Best gezellig zo, door iedereen gepasseerd te worden. Want ja na vorige week 50 nu een rustige marathon van ruim 4 uur . Maar ja de tijd was ingekort bij de 27 km. En dat voelde niet goed. Mijn lijf voelde niet goed. Er spookte van alles door me heen... moet ik wel uitlopen, of zal ik de Asselronde doen... nee ik ga voor mijn km. Ik moet km maken voor Belves,  de 100km dus gewoon gaan. Al is het zwaar en moeizaam en laat ik me opzwepen door de tijd. Ik heb het warm, heb ik niet te veel kleren aan... maar ik denk de tweede ronde dat ik echt goed gekozen heb als de zon weg is. De wind is gelukkig niet echt gekomen dat was zeker prettig.

het was echt lekker loop weer, fris met een mooi zonnetje en een prachtige omgeving.Nog steeds werd ik ingehaald.. op de Amersfoortse weg voelde ik een hand op mijn billen,... dat kon niemand minder zijn de John de Boer, ook hij ging lekker door. Gerard passeerde en nog vele. Bij de 25 km ben ik op de dixie gegaan, mijn bidon met prolong gevuld en dacht als ik nu op tijd ben dan ga ik gewoon door. En ja hoor op 2.36 uur kwam ik op de Naald aan waar ik de bocht omhoog ging. Weer lekker klimmen.. Ineens moest ik lachen en aan Catman denken, hij had een kadootje meegegeven, ik voelde wat in mijn schoen en dat kon niemand anders hebben gedaan dan mijn kat Catman. Die vind het leuk om steeds propjes papier waar hij mee speelt in mijn schoenen te doen. Och ik had er geen last van en heb het dus laten zitten. En liep door naar weer de Amersfoortseweg. Maar eerst werd ik nog door Gert ingehaald. Hij liep lekker en zijn eerste Marathon, maar later bij de finish werd hij door de speaker al herkent als Ultra/loper... met rugzakje. Op de Amersfoortseweg was het weer fris en was ik blij met mijn kleding, want nog steeds geen kou. En na de Apenheul ging het naar beneden. En heb ik nog een tandje erbij gedaan en heb uiteindelijk tot aan de finish meer dan 28 mensen ingehaald. Op de lange loolaan, liepen de jongeren de 8 van apeldoorn. Meiden wandelden, die heb ik nog even gestimuleerd door te zeggen dat ze nog maar 100 m. moesten en dat ze dat best konden rennen. Zij volgde me, maar moesten nog weer stoppen voor de finish! En na 4.09.56 uur waren er weer 42.195 km voldaan. En dat voelde goed. Ik denk de langzaamste MWM die ik ooit gelopen heb, maar wel een hele byzondere. In Orpheus waren mijn loopmaatjes uit Wageningen al binnen. Met mooie uitslagen. Arie, heel vlak gelopen, met een mooie tijd: 3.38.32 uur Bert ook mooi; 3.57.57 uur, Hans een prachtige tijd 3.29.39uur en Petra had met een goede tijd de Asselronde gelopen, 2.15.16 uur. Ze besloten toch maar niet met mij mee te rijden.. maar echt de volgende keer zorg ik dat ik de plek te vinden waar we eerst koffie drinken en dan gezellig naar de wedstrijd gaan.  Maar dat duurt nog even. Het gaat vriezen, zou ik nog wat schaatsen kunnen regelen... we zullen zien...Vanavond in ieder geval lekker relaxen.
En tot slot wil ik de Midwintermarathon een groot compliment geven, overal warme thee, enthousiaste vrijwilligers en een prachtig sneeuwvrij parcours. En dit terwijl er winter-crossen worden afgelast ivm de kou! Dank je voor de organisatie.

7 opmerkingen:

  1. Goed gelopen! Mentale weerbaarheid zit wel goed! Terecht compliment voor de organisatie en vrijwilligers. Helemaal mee eens.
    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal!
    Ik ging inderdaad voor een PR vandaag en bleef er netjes drie seconden boven 3:32:35 Ondanks dat: dik tevrden.(-;

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. netjes gelopen Bertus!! succes met de voorbereidingen in Salland!

      Verwijderen
  3. klasse Ingrid, jij gaat er altijd maar weer voor, leuk verhaal om te lezen.. Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een marathon hoeft niet altijd snel gelopen te worden. maar wel verstandig. goed gedaan

    BeantwoordenVerwijderen