donderdag 27 september 2012

At your service.... is niet zo normaal....

De bedrijven die met hart en ziel werken zullen ook service geven .

Maar bedrijven waar je n nummer bent zullen daar moeite mee hebben. Dit is wat ik afgelopen periode weer gemerkt heb.
Een paar voorbeelden; zo had ik trailsokken besteld in Amerika bij foryourlegs, sokken die erg prettig zitten en heel functioneel zijn, omdat ze geen vocht achterlaten in je sok als je door het water rent. Het is dry-max in USA, een andere als de Europeese dry-max.  Ik had ze begin juni besteld, maar dat zou wel even duren. Maar toen ze halverwege juli er nog niet waren ben ik gaan mailen. En toen bleek dat ze al afgegeven waren, maar ik er niet was. En er was geen briefje door de PostNL achter gelaten. Tja waar moet je dan gaan zoeken. Met het ordernr. kon PostNL ook al niets, en toen ik alle PostNL- kantoren, in mijn omgeving was geweest en er niets was ben ik maar weer gaan mailen. Helaas, maar ze konden me toen wel vertellen dat het ordernr. wat ik nu opgaf al retour was. Byzonder, eerst weten ze niets te vinden en vervolgens kunnen ze na 2 weken wel vertellen dat het retour naar de USA is. Toen moesten de sokken dus weer terug komen naar NL, maar PostNL zei dat het bedrijf;"foryourlegs" ,de verzendkosten terug kon krijgen in America. Tja en "foryourlegs"zei nee, dat moet je in Nederland terug krijgen. Het ging hier om $26,95 dat is toch niet misselijk voor 4 paar sokken. Dan zouden de verzendkosten bijna hoger worden dan de sokken zijn. Na 2 maanden heen en weer gemaild te hebben. Ben ik er mee gestopt. En heb het geld van de sokken terug laten storten. Het was niet de eerste keer dat ik teleurgesteld was in PostNL. PostNL heeft veel ervaren mensen ontslagen en veel onervaren mensen nu in dienst die op korte termijn goedkoper zijn, maar op de lange termijn waarschijnlijk vele malen duurder zijn, omdat er vele fouten worden gemaakt.
Maar "foryourlegs"zal ik ook nooit meer naar toe gaan.
Maar gelukkig zijn er kleine en grote bedrijven die wel weten wat service is. En ik denk dat dat zeker in deze tijden belangrijk is. Niet alleen omdat klanten het verdienen, maar ook dat service niet te koop is en je onderscheid van de ander en dus in tijden van crisis zeker belangrijk is.

Zo was mijn mooie Salomon Advanced Skin S-lab rugzak na twee grote evenementen al kapot. Dat wil zeggen de naad was los, ik twijfelde even, want ik dacht och dat maak ik zelf wel, maar ja blijft het dan goed? en misschien is ie wel helemaal verkeerd gestickt. En dan wordt het alleen maar erger. En ik vond de rugzak te duur en te fijn om het er bij te laten zitten, dus heb ik Marc van Scarabee gemaild wat zij konden doen. En na 2 dagen kreeg ik al een reactie dat ze bij Salomon zouden navragen en weer 2 dagen later had ik al antwoord dat ik deze kon inleveren en een nieuwe zou krijgen. Ja dat is nu service waar je blij van wordt. Want je loopt met een mooi effectief vest-rugzakje wat me uitstekend bevalt en wat ik zo wil houden. Maar ja, als het dan kapot gaat in korte tijd baal je daar toch wel van. En als zo'n winkel als Scarabee dan deze service kan bieden dan is dat top..



Zo doe ik dat ook met Herbalife voeding. Herbalife heeft een hele grote service. Want als mensen de producten uit eindelijk toch niet bevalt al hebben ze de bussen bijna leeg, maar het is binnen 30 dagen na de aankoop dan krijgt men het aankoop bedrag volledig terug. En ik als distribiteur, krijg van Herbalife nieuwe producten. Dus in slechte tijden ook gewoon een service en een win-win situatie.


En dat is het niet alleen, iemand die producten koopt krijgt ook begeleiding om tot zijn/haar doel te komen. En heeft hij of zij vragen dan kunnen we die ook beantwoorden. En zo had ik laatst een lastig geval van een sprinter die maar bleef kampen met krampen. Was al naar arts en specialist geweest, maar niemand wist antwoord, ik heb zijn verhaal bij Guido Vroemen, sportarts en coach triathlon, voorgelegd en ik kreeg antwoord wat enkele mogelijkheden bevatte. Oa dat hij zijn bloed eens kon laten testen en hij kon ook met de Hydrate beginnen voor en tussen de sprints door. Dit was een mooie aanvulling en de jongen loopt nu weer lekker zonder krampen. Het verbaasd hem, maar hij heeft gedaan wat Guido aangaf en gebruikt nu de Hydrate op de juiste manier in combinatie met de Formule 1 en loopt weer lekker.
Zelf voel ik me hier ook prettig bij, omdat ik op deze manier ook echt iemand kan helpen om te genieten van zijn sport. 

1 opmerking:

  1. Lieve Ingrid,
    Het gaat uiteindelijk om de service, maar gaat het in eerste instantie er niet om dat we gehoord willen worden?! Tenminste......zo voelt dat voor mij. Afgelopen weekend op Terschelling heb ik dat ook weer ondervonden, deze keer door een huisarts die luisterde/hoorde, hoe belangrijk als je ziek op bed ligt. Luisteren en dan je handelen daarop afstemmen.
    Ik weet dat jij zo werkt met Herbalife!
    Liefs Hilly

    BeantwoordenVerwijderen