donderdag 29 maart 2012

70 km op een doordeweekse dag...

Vorige week stond er nog een 70 km op het programma. Maar toen schoot het in de rug en werd het uitgesteld. Door de drukte op me werk leek het bijna van uitstel /afstel te worden. Maar ik wilde heel graag nog voor 1 april de 70 nog gelopen hebben. Dus na het telefonisch overleg van 9-10 uur ben ik gaan pakken en om zo snel mogelijk in het bos te zijn om na 2,8 km aanlooproute, heb ik al mijn flesjes neergelegd en rond 10.50 uur ben ik verder gegaan.

De start na 2.8km

en...de finish..
Het leek toen een heel eind. Het was wat fris, maar de keuze van kleding en schoenen was goed. Het is een rondje van 13 km van Wageningen-Hoog, de Zoom, richting de Panaramahoeve, t pannekoekenhuis, richting spoor en daar afbuigen richting afrika museum, Renkum langs het rusthuis, oranjehoeve en dan weer naar t scoutinghuis, het fietspad op. Dit is 13, 7 km.  Het eerste rondje was eigenlijk het zwaarste. Dat heb ik altijd, maar dan zit ik erin, heb heerlijk mijn ipod op shuffle staan, met een keuze uit 1987 nummers. Dit allemaal dankzij Annemarie! Heerlijk die muziek. En het grappige was dat ik op de juiste momenten ook even de "running" muziek kreeg. Het ging voorspoedig. Hoorde tussendoor nog de specht tikken in de boom. Elke ronde weer. Wat me verbaasde dat de boom niet omgegaan is.
Ik had de prolong en hydrate in 8 flesjes gedaan, 2 gelletjes en 2 stevige clif repen. Dit moest voldoende zijn. Elke ronde nam ik 1 flesje mee. En bij de "post"dronk ik 1 flesje soms helemaal of soms half leeg. Het voelde goed. Nergens last van. Het verbaasde me dat ik heel consequent kon lopen. Dit is namelijk niet mijn sterkste kant. Maar elke 10 km ging in 1.04uur. En dat 7x. De laaste 2 gingen zelfs nog 1 minuut sneller.

De Wageningse prehistorische grafkelders ben ik 5x gepasseerd. Leuk om te zien dat deze niet alleen hier liggen, maar van de week bij een heerlijke avond wandeling kwamen we ze ook tegen in Amerongen. Ook een prachtig bos trouwens.

En zo eindigde mijn eerste doorde weekse 70 km training na 7,26 min. Ongelooflijk. En zelfs de laatste ronde heb ik nog lekker mee lopen zingen met de muziek van Queen, Heather Nova en Gardunord...lekker verschillend en vrolijk.
Het zit wel goed met mijn conditie. Zelfs geen last van de gewrichten. Ondanks dat ik bijna alleen maar over asfalt heb gelopen.
Na alle prolong en hydrate, na de tijd bij eten met rebuild endurance, pasta en salade, yochurt met muesli. Het begin is er weer.
Nog ruim 14 dagen en dan weten we of het echt goed is gegaan. Maar deze training heeft mij heel erg gesterkt.

1 opmerking:

  1. Mooie prestatie Ingrid. Dat zal je zeker een stuk zelfvertrouwen geven!

    BeantwoordenVerwijderen