zondag 1 april 2012

MTB- in Amerongen..een genot

Wat zou het worden vandaag. Ik twijfelde, lopen of fietsen, totdat Kirsten me over de streep trok, zij wilde na de ochtend training wel gaan fietsen. Want ze moet wat extra trainen, gezien ze eind april naar Marocco gaat om te MTB-en! Dus om 13.30 uur met zon gingen wij opweg naar Amerongen. Het was iets te ver aanrijden. Dus fietsen snel op de auto en opweg. Zo kom ik er nooit en nu in 1 week al twee keer in het Amerongse bos. De route is 16 km volgens de App. Waar zo'n 160 hoogte meters in zitten. En het hoogste punt is 57 meter. We zijn er klaar voor. Beide zien we niet zo goed zonder bril. En gezien ze hier een route aanduiding hebben met paaltjes die je niet heel goed ziet, zijn we een paar keer fout gereden. Op het laatst vroeg Kirsten toch maar meer op haar te vertrouwen, want ik ging steeds verkeerd, of moest hard afremmen om het paaltje duidelijk te zien. Tip voor de MTB-onderhouders, zorg gewoon voor de simpele zwarte aanduiding met bolletjes en pijltjes is het meest handige en goed zichtbaar ook voor brilloze brildragers.
De route was fantastisch. Veel klimmen, dalen, en single tracks die vol met wortels zaten waar je dus echt goed uit moest kijken. De lange klim naar de Amerongse Berg, de laatste afdaling bij het Berghuis was echt fantastisch, keihard, en het leken in het begin wel trappen. De volgende keer moet ik toch mijn km teller weer maken. Want die deed 't vandaag niet. We vonden dat we wel een pannekoek verdiend hadden. Zijn naar het gezellige plekje het Restaurant Berghuis gegaan lekker thee en pannekoek en besloten daarna nog een ronde te doen. Maar dan zonder te dwalen. Het was wat frisser geworden, maar als je lekker door fiets merk je daar niets van. Dus Kirsten had de vaart erin en ging voorop. Ik voelde mijn benen bij het klimmen aardig, maar het ging prima. Niet verkeerd gereden en gewoon 15 minuten sneller dan de eerste ronde. kwam het door de pannekoek, of wilde we gewoon niet koud worden.
Een perfect rondje waar de concentratie belangrijk blijft, veel afwisseling, alleen onverhard en niet te lang, zodat dat ook wel op een doordeweekse avond gedaan kan worden. Heerlijk.

Hieronder een filmpje van de route. Wij zijn het niet, maar het geeft een goed beeld van de route.

2 opmerkingen:

  1. wat een makkie zeg.............. kom eens een keertje bij ons mtben.... dat zijn pas echte trails!!!!!

    groetjes uut ut Zeeuwse ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ging niet om moeilijk of makkelijk, het ging om lekker mtb-en. Maar ja als je je naam er niet onder zet weet ik ook niet waar ik in zeeland moet komen. En ja als je me blog lees heb ik een tijdje geleden een trail gelopen in zeeland.

      Verwijderen