maandag 25 juni 2012

laatste lange training voor de Salomon 4 trails

Voor het weekend had ik twijfel, zou ik zaterdag de jan janssen classic rijden en zondag de veluwetrail, of toch niet. Alles is zo mooi, maar ik moet ook keuzes maken en aangezien ik voor de Salomon4 trails sta, heb ik toch gekozen om de fietstocht niet te doen. En ook de veluwetrail niet. Ik zou zaterdag 4 rondjes gaan lopen en 56 km en zondag dan nog eens de Grebbenberg op voor 10x de trappen te lopen. Had zin in om lekker alleen te gaan lopen.
Zaterdag begon ik om 10.00 uur aan de loop. Maar al snel was duidelijk dat ik niet door Renkum ging lopen, maar door het bos, gezien de janjanssen classic door Renkum reed met heeel veeeel fietsers en het mij te druk was. Met de radio op mijn oren liep ik mijn kilometers door het bos, nu werd de afstand iets korter, maar dat vond ik niet erg, als het maar boven de 50 km zou blijven en dat was het. Mijn lijf voelde moe aan. Kwam dit door de heerlijke sauna een dag voor deze loop? Of door het vele trainen, hard werken en weinig slaap. Een ding is zeker, ik zal aankomende week rustig werken en veel slapen. Zodat ik uitgerust naar Garmisch-Partenkirchen kan afreizen.
Na 3 rondjes was ik het zat, had geen zin meer maar ben toch doorgegaan. Het weer was goed, de omgeving was prima maar mijn lijf wilde niet meer. Nou dan is dit toch een prima training om door te gaan. En ja hoor gewoon 4 rondjes en 52 km gelopen. Vandaag was het heel ander weer. En weer stond ik met een moe lichaam op. Om 12.00 uur had ik eindelijk alles bijeen geraapt om naar de Grebbenberg te gaan om daar de trappentraining te doen. 1 trap met 176 treden en 1 trap met 260 treden. Ik begon nog wat sloom, maar na de eerste keer de trap op, was ik wakker en heb ik beide trappen 5x gelopen. En voelde me helemaal fit.  Het verbaasde me dat ik gewoon kon blijven gaan. Misschien deze week nog 1x.
Had ik Gisteren lekker verse pasta gemaakt voor Kirsten die 150 km had gefietst, nu werd ik vandaag verrast door mijn ouders die de laatste verse asperges hadden. En ja zeg nu zelf, niemand kan het eten van mijn moeder overtreffen. Met alles erbij, aspergessoep, verse eieren, ham, zelf gemaakte saus. En als toetje... aarbeien uit eigen tuin met heerlijke slagroom. Kortom verwennerij. En tot slot kreeg ik ook nog een mooi bosje rozen van mijn Pa mee uit zijn "rozen-tuin."
Van de week ga ik de 4 dagen van de Salomon 4trails doornemen.

2 opmerkingen:

  1. Hmm, dat moeie en slaperige gevoel herken ik momenteel ook!
    Betekent dat je er aan toe bent, komt dus goed, de 4Trails!
    Veel plezier, geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er een stevig weekend van gemaakt. Lkr bezig geweest en klaar voor de 4trails! Heb je de doornen aan de rozen laten zitten voor de kat;). Veel plezier deze week met de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen