dinsdag 26 juni 2012

The Salomon 4 trails start in Garmisch Partenkirchen naar Erwald

Aankomend weekend zal ik afreizen naar Garmisch Partenkirchen om vast te acclimatiseren. En even de rust te vinden voordat ik 4 juli aan de start sta met nog 330 andere deelnemers. Die waarschijnlijk snel hun weg vinden in de bergen.
Ik heb er erg veel zin in. De voorbereiding was anders dan naar mijn eerste 100 km. Maar o, wat verlang ik naar de bergen. De bergen die me rust geven waar ik me energie weer uit kan halen.
Garmisch Partenkirchen is natuurlijk bekend  van het schansspringen op 1 januari. Deze sprong zal ik niet maken, maar dat er onderweg vreugde sprongetjes zullen zijn weet ik zeker, maar ook zullen er momenten zijn dat ik er doorheen zit en de bergen vervloek, maar ook dat hoort erbij. Uiteindelijk is het heerlijk en kun je niet alleen genieten als het alleen maar zonneschijn is.

We starten om 10 uur en mogen na de start na een aanloop van 3 km meteen gaanklimmen van 700 m naar 1279 m in 4 km. vervolgens gaan we 5 km daneln en vanaf 9 km weer stijgen van 1000 m naar 1616 m. Talstation Langenfelder. Dan zitten we op 13 km, over tijd wil ik het dan nog helemaal niet hebben. maar dan gaan we weer dalen naar 772m en Als we in Hammersbach aankomen zitten we op 18 km en kunnen dan weer gaan steigen naar Abzw. Elbseealm op 1009m. En hier is de 2de verzorgingspost. vandaar gaan we steigen naar 1520 m Grenze D/A op 25 km. Op naar de 3de verzorgingspost Talstation Ehrwalder-Zugspitzbahn 1247m. Dan heb ik al 4 toppen gehad en heb nog geen 30 km volbracht. Dan komen er nog een paar "kleine klimmetjes" En hoop ik op 36,3 km te eindigen in Ehrwald op 994 m.
En dat is nog maar de eerste dag.... een inkomertje.


The first day of the SALOMON 4 TRAILS will help all participants to realize what they are up to: running through alpine scenery as the opening stage isn't miserly with it at all. There are not only a total of six up and downs but also the most beautiful hiking paths and trails of the Zugspitz massif.

Start time:10:00


Calculation base for transit time
Vertical distance:36,30kmSpeed fast: 1000 Hm/h and 15 km/h, speed slow: 400 Hm/h and 6 km/h. Calculated with the distance and time calculation for tour planning in mountainous terrain.
Meters ascent:2410Hm
Meters descent:2113Hm
wat een mooie toppen...




1 opmerking:

  1. Ik wens jou erg veel plezier in de bergen en veel succes. Ga je uiteraard volgen en hoop dat je tijd kan vinden wat te bloggen. Groet Edwin

    BeantwoordenVerwijderen