dinsdag 3 januari 2012

de eerste stappen in 2012 en voorlopig de laatste in France

Gisterenochtend miezerde het iets, ik had mijn route uitgestippeld en het zou de GR36 worden, die door een mooi gebied ging in de regio rondom Belves. Mijn rugzak gevuld met oa de plattegrond vd regio, gsm, prolong en hydrate. Mijn benen voelde goed. Alleen de kuiten waren wat stram. Dus ik had toch maar de `compress kousen aan, waar ik normaal gesproken niet mee loop. Ik heb ze meestal alleen als herstel kousen aan.

Echter hielp dit goed, want na zo´n 15 minuten voelde ik de kuiten helemaal niet meer en kon ik lekker ontspannen lopen. Jammer was dat de route niet overal goed te vinden was, dus heb ik regelmatig moeten kijken op de kaart, tot het moment dat ik weer geen bodjes zag en dacht... mooie route, maar nu ga ik mijn eigen route lopen. Dus ging gewoon een pad in dwars door het bos. Heerlijk, prachtige omgeving totaal geen mensen echt genieten. En het grappige was na zo´n 30 minuten stond ik spontaan weer op de GR 36. En zo dwaalde ik dwars door kleine plaatsjes en mooie bosjes.  Mijn drank was bijna op dus maar aangeklopt bij een huis, en ja, een aardige nederlander gaf me wat water en ik kon weer verder.




brug over de Dordonge

boven het dorp St. Cyprien

Het is ongelooflijk hoeveel nederlanders hier rond de dordonge wonen. Na 2,5 uur kreeg ik een telefoontje van mijn vriendin, waar ik zat... ze waren onderweg, want het was voor hen geen fiets weer dus waren ze mij aan het zoeken gegaan. Tja dat is lastig als je op een trail loopt en zij met een auto zijn, maar met wat aanwijzingen zie ik ze aan het eind vd trail aankomen. Er komt weer een regenbui aan. En we spreken af dat ik nog tot het volgende dorpje, St.Cyprien loop en dan is het voldoende dan zou ik zo´n 35 km hebben gelopen en zeker over 3 Grote heuvels geklommen zijn. En het voelt goed. Het laatste stukje is langs de weg, waar ik in april ook zal lopen, alleen de andere kant op, naar Sarlat. En na 3 uur en 56 minuten heb ik 35 km gelopen en heb ik deze week zo maar 92 km weg gelopen en zo´n 60 km gefietst. En tussen door heerlijk gegeten en relaxed. O, wat heb ik een fantastische week gehad met een mooi begin van het nieuwe jaar 2012!
En vandaag ben ik weer terug gevlogen naar de storm in Nederland. En dat hebben we gemerkt. Ten eerste hadden we wind mee dus ging het een stuk sneller dan verwacht. En ten tweede leek het wel of we in een bus zaten die over een zeeeeer hobbelige weg reed. Ongelooflijk wat een turbulentie. Uiteindelijk zijn we goed geland en weet ik weer dat ik in Nederland ben. Waar een bosje bloemen thuis stond te wachten met nog meer kado´s. Wat heerlijk als je onverwachts zoveel mooie dingen ontvangt en zo weer heerlijk thuis kunt komen. Dit kan niet anders dan een mooi jaar worden.

1 opmerking:

  1. En Catman???

    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! die onverwachte dingen zijn vaak het leukste!

    BeantwoordenVerwijderen