dinsdag 29 mei 2012

Een zonnig en groen relax pinksterweekend

Pinksteren stond de laatste jaren altijd in het teken van de hardloop4daagse. Een mooi en goed georganisseerd loopevenement rondom Apeldoorn. Vaak was dit de start voor de komende periode naar een evenement toe. Maar dit jaar ligt het anders. Ik had er geen zin in, had het erg druk op en met mijn vele werkzaamheden, waardoor ik ook geen zin in wedstrijden had. En mijn trainingen zijn al gericht op hoogte te maken. Dus had ik niets speciaals gepland. Ik liet het van me gevoel afhangen waar ik zin in had. En dat begon op vrijdagavond al lekker na het werk op de markt in de zon, samen met gezellige meiden en  met een biertje...en heerlijke tappas.. het leven is zo gek nog niet. Zaterdag heb ik even tussendoor de grebbeberg met zijn trappetjes een uurtje gedaan zo´n 1812 treetjes, dat zijn 7x de kleine trap met 176 treden. En 2x de grote, waar je echt kapot gaat, met 260 treden.

En zondag had ik bedacht om de MTB/route van de Veluwen te gaan doen, die we vorige week gefietst hadden. Maar ja gezien het wel eens druk zou kunnen worden, ben ik toch maar wat vroeg gegaan. Rond 08.00 uur liep ik al rond. Het vreemde was dat ik nu na de aanlooproute alleen maar op een andere aanloop route kwam. Het ging ergens mis, maar waar. op gegeven moment zag ik iets bekend en ja hoor ik zat na 10 km zwerven op de juiste MTB/route richting Roosendael. Ik zag weinig mensen af en toe een verdwaalde loper.. maar geen herten of zwijnen. Ook zo vroeg niet helaas. Wel was het erg rustig en dat was prettig zo hoorde ik de vogels en genoot van deze tocht. Lekker zwerflopen werd het dus.. met af en toe een stuk MTB. Veel klimmen en dalen. En ja daar deed ik het voor. Maar na zo´n 25 km had ik het gehad en ben via de Caroline Hoeve, even getankt,  over het fietspad gegaan. Dat was niet zo´n goed plan. Hier was het wel erg druk. Maar dat heeft ook zijn voordelen. Want toen ik even de weg kwijt was en met mijn telefoon wilde kijken waar ik zat, had ik geen bereik. Gelukkig zaten er 2 vrouwen op een bankje met een kaart. Toen ik aan hen de weg naar Terlet vroeg, kreeg ik als antwoord...: gewoon achter een boom" tja, ik geloof niet dat ze me verstaan had. En ik vroeg het nogmaals en toen mocht ik direct op het kaartje kijken. Dat was nog zo'n 8 km. En ik zat in de goede richting. Dus nog even doorgerent en toen ik bij de ingang bij het park was, was dit een andere ingang als waar ik begonnen was, nog zeker 3 km extra. Oke, dat kon er nog even bij. Zeker toen ik al snel in de gaten had dat hier dichtbij een ijscoboer stond, daar heb ik een heerlijk waterijsje gehaald en heb het laatste stukje gewandeld. De temperatuur was inmiddels denk ik toch zeker tegen de 28 graden als het niet meer was.
Maar goed dat ik wat extra water mee had genomen  voor hydrate en prolong.
En vandaag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen en schrok om 11.30 uur wakker. Heerlijk!!

mooie zonnestralen over de Holleweg

Ben aan het eind van de middag nog even langs de Italiaanse weg gegaan. Weer vele hoogte meters gemaakt. Totaal aantal km van vandaag waren 26 km.  Langs de uiterwaarde van Renkum, hier omhoog onder de A50 door naar de holleweg, langs kasteel Doorwerth en vervolgens de Italiaanseweg 2x genomen, vandaar weer terug. Dit bracht dit weekend op ruim 81 km. Die relax en met veel plezier zijn volbracht. Deze week wat rustig aan en weer de balans vinden tussen werk en ontspanning en dan aankomend weekend de dubbel van La Roche ook altijd leuk en gezellig.
foto's volgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten