woensdag 18 april 2012

Hoe beinvloed je herstel na een zware inspanning

Na 2 dagen ben ik voor mijn gevoel lekker hersteld. Nog niet volledig om een looptraining te doen, maar het lijf voelt goed. Heb wat last van een plekje in mijn knieholte, maar zou graag gaan lopen. Ik denk dat het verstandiger is om te gaan fietsen, dus dat ga ik deze week doen en wat wandelen.
Voor mijn gevoel heb ik een goede loop gehad. Was niet uitgeleefd, was nog sterk aan het eind, want ik kon voor mijn gevoel nog versnellen heuvel opwaarts en dat 12 minuten lang. Heb  ruim 11 uur lang hard gelopen met misschien 6 korte stops van hooguit 1,5 minuut.
Ik was goed getraind. Heb veel op mijn gevoel gelopen met een schema wat ik als rode draad heb gebruikt. Heb de lange duurlopen van 60 km en 70 km relax gelopen. En herstelde daar snel van.
Wat heb ik gedaan?
-ik heb mijn trainingen/wedstrijden op gevoel gelopen.
-Heb vanaf januari elke week minimaal 1x een corsestability training gedaan. Toen ik hier mee begon voelde ik mijn een "oud-wijf" maar elke week ging dit een stuk beter. En op dit moment loopt het goed en voel ik me buik/rompspieren en beenspieren steeds sterker worden. Ik ben er van overtuigd dat dit mijn duurvermogen versterkt.
-Heb mijn trainingsschema gemaakt met advies van  Jan vd Erve en Bob Stieltjes, twee zeer ervaren ultra-lopers. Nu heeft Jan nog 1 advies om een 6 uursloop op de baan, rondje van iets meer dan 2 km te lopen. Maar als ik dan zie hoe ik de 100 km heb gelopen en dan het laatste stukje weer een zelfde stuk moet lopen, waar ik al moeite mee heb, weet ik niet of dit echt iets is wat ik moet doen... ik ga er nog over nadenken.
-Voeding. Dit is mijn stokpaardje. Maar deze loop heb ik me weer verbaasd wat het met me deed en op dit moment in mijn herstelperiode met me doet.
Wat eet ik?
DAGELIJKS:
Ik heb dagelijks 1 of 2 shake´s van herbalife24. Daarnaast heb ik 3 tot 4 stuks fruit. 3 of 4 boterhammen met pasta, stroop, kaas. En de warme maaltijd veel groenten, pasta of rijst en vis of vlees. yoghurt/kwark met muslie en honing. 2 thermobars
TRAININGSDAGEN:
Op trainingsdagen gebruik ik hydrate en na afloop altijd rebuild endurance. Bij langer dan 2 uur drink ik tijdens de training prolong.
TIJDENS DE WEDSTRIJD:

een beeld wat veel te zien was tijdens de 100 km

Tijdens de 100 km loop heb 6 flesjes van 750 ml met 2,5 schepje prolong genomen. Dit is minder dan aangegeven staat, maar de is voor mij de juiste dosering! Daarnaast  2 flesjes hydrate. Hiervan heb ik 1 flesje hydrate net voor de loop gedronken. En nog 1 flesje hydrate met prolong tijdens de loop. Tussendoor nam ik wat water, totaal ongeveer 500 ml. Daarnaast heb ik nog een notenreep genomen en 3 GU gelletjes voor de afwisseling.
NA de WEDSTRIJD:
En na afloop van de loop: direct de rebuild endurance 2 bidons met iedere bidon 4 scheppen. Dit ligt weer hoger in dosering. Daarnaast een lekker Biertje :) en soep en brood met franse kaas.

tafels met veel voeding en drinken




Gevolg: klein beetje stramme benen. Maar heb gewoon kunnen lopen . Heb alleen de eerste nacht heel weinig geslapen, wat heel normaal is na zo'n inspanning, want dan zit je vol met adrenaline. Heb nog wel de niteworks genomen (gebruik ik dagelijks) wat wel helpt, maar was gewoon niet moe genoeg om goed te slapen! Heb bewust even niets gedaan, maar na 2 dagen wilde ik graag buiten sporten dus vanavond ben ik lekker 30 km gaan mtb-en. En het voelt goed.
Mijn herstel loopt goed, mijn lijf was en is sterk. Mijn loop was voor mij erg sterk. En ik ben al weer bezig mijn mijn volgende doel, de 60 km trail met 2000 hoogte meters in Namur op 6 mei as.
Gezien ik met vele malen sterker en fitter  voel dan 10 jaar geleden is voor mij heel helder dat dit door de aanvulling komt van Herbalife. En het laatste jaar van de sportvoeding24 van Herbalife. Super voeding voor sporters. Wil je hier meer over weten kijk dan op : www.sportvoeding24.info of www.sportvoeding24.org of je mailt me gewoon: info@sportvoeding24.org


de Herbalife 24 lijn voeding voor de sporter



Geen opmerkingen:

Een reactie posten