vrijdag 25 november 2011

Avonturier en ondernemer

De tijd vliegt voor dat je het weet ben je oud en is het leven aan je voorbij gegaan. Dat geld niet voor Remon van Goolen. Gisterenavond was ik bij een lezing van hem op uitnodiging van de voetbalvrouwen van SteDoCo. Van het begin tot het eind lag ik aan zijn lippen. Alles sprak me aan. En ... het begon op het CIOS daar ging hij naar toe, omdat hij een echte sportman was. Maar na het CIOS werd het heel anders, toendertijd moest je nog het leger in waar hij natuurlijk sportinstructuur werd maar meteen met ondernemen begon. Hij was heel creatief en kon heel goed sfeer brengen in diverse teams van zijn werk. Door de creativiteit zag hij overal mogelijkheden in en zo werd een sporthal een partycentrum en vervolgens kwam er een benzinepomp bij. Het CBR heeft hij ook de catering voor gedaan tot op de dag van vandaag, maar met 80 tot 100 uur werken in de week is er geen balans in zijn leven. En in 1998 lag hij plat met een hernia in het ziekenhuis. Vanuit zijn ziektebed zag hij de NY-marathon. En vanaf dat moment had hij zijn doelen gezet op deze marathon. In 1999 liep hij zijn eerste marathon in New York. En dit smaakte naar meer. Niet alleen meer, maar het moesten vooral marathons zijn die byzonder waren. Een marathon op Antartica met 23 deelnemers, of de rasta marathon in Negril,op Jamaica, Santiago in Chili of de Chinese muur in Being China. Je kunt je voorstellen dat ik aan zijn lippen lag wat een prachtige omgeving wat een plezier, afzien en mooie reizen. Mijn lijstje met loopjes is gisterenavond alleen al in mijn hoofd al een stuk langer geworden. Maar ook de link die hij legt met het ondernemen geeft mij weer mooie ideeen. Was dan ook super blij dat we allemaal zijn boek kregen. Ben er gisteren meteen in begonnen... die is zo uit. mooie beschreven en prachtige foto's. en het mooie is de opbrengst van de boeken gaat naar zijn goede doelen. Ik ga het bedrag dan ook overmaken naar zijn doel: doe een wens.

Remon van Goolen signerend


Geen opmerkingen:

Een reactie posten