maandag 28 november 2011

Licht in de duisternis

Tegenwoordig loop ik naast de avondtrainingen ook 2x in de ochtend. Dit ochtend lopen doe ik tussen 7.00 - 8.00 uur. Vaak is het nog donker als ik start, maar al snel wordt het licht. Voor de zekerheid start ik dus met mijn hoofdlamp op. Ik loop eerst door een paar straten en ga dan vervolgends de bospaadjes op. Vaak als het dan licht begint te worden denk ik , oke lamp uit en verder lopen.  Net als vorige week ik loop het eerste trailpaadje op, dit ging goed, ga de bocht om.. zie de boomstronk niet en ja hoor daar lag ik. Toch maar weer aan die lamp. Want een blessure kan ik niet gebruiken. En het licht wat ik op me hoofd heb is perfect. Want ook dat verschilt nog al eens. Zie veel mensen die veel reflexie op zichzelf hebben om gezien te worden en om te zien is de verlichting vaak minimaal. Maar Pezl en Black diamond hebben het goed begrepen. Zij hebben goede lampen waar je ver vooruit kunt kijken en dicht bij je zodat je goed weet waar je je voeten wel en niet neer moet zetten. Mijn hoofdlamp is Black Daimond Icon. Een beschrijving hiervan is
black Daimond Icon
 De Icon is de felste hoofdlamp van Black Diamond en verlicht de omgeving als geen ander! Met zeven verschillende standen kan de lamp kan worden ingesteld voor verlichting dichtbij of ver weg. De accu van de Icon is oplaadbaar maar kan ook van 3 AA batterijen worden voorzien.
Details:
- TriplePowel LED spotlight met 4 SinglePower LEDs (max 100 lumen)
- Batterij spanning meter met drie indicator lampjes die aangeven of er nog genoeg batterij is.
- Spat-waterproof
Bereik: min. 11 m / max 80 m

Branduren: 164 uur max. min. 85 uur. 
Gewicht: 188 gram
Mijn lamp gaat morgen vroeg weer aan..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten