woensdag 7 december 2011

500 races all over the world

Gisteren kreeg ik hem binnen en ik wist meteen.... die is prachtig, maar die krijg ik NOOOOOIT uit. Wel wil ik er hele mooie loopjes uithalen.
Van de week kreeg ik een berichtje van Ruud van Wolferen via facebook, dat hij een mooi boek voor mij had gezien. En ja hoor, toen ik hem zag dacht ik die is voor mij.Heb hem nu al diverse keren voorbij zien komen, nu wil ik hem hebben ook: World's Ultimate Running Races, 500 races, 101 Countries. Met de mooiste lopen van diverse afstanden over de hele wereld. En heel goed beschreven. Elke loop staat uitgebreid beschreven, met daarnaast specifieke info over de plaats, wat voor een soort loop, wat de temperatuur ongeveer is, de afstand, aantal deelnemers en de website voor meer info. En natuurlijk mooie plaatjes en een geografisch plaatje waar het allemaal plaats vind. Het is engelstalig.


Tevens is er een goed onderscheid gemaakt in: cross country, mountain, multi-terrain, road, snow, stage, stair,track,trail, ultra. voor in het boek staat een goede en duidelijke uitleg hoe het boek te gebruiken. Per continent hoeveel en wat voor een loopjes er zijn. Voor iedereen dus een mogelijkheid. Laat mijn oog nu net vallen op een mooie loop in the Highlands, lowe alpine mountain, een twee daagse, alleen ben ik bang als ik deze zal doen, dat het niet 2 dagen, maar minstens een week wordt, want je moet zelf de route vinden met kompas. En ik heb dit eerder gedaan, wat geen succes was, ben toen midden in de nacht opgehaald... Maar je kunt dit als team doen, dus wie weet wordt het nog wat.
Het is in ieder geval smullen. Ik ga me er eens goed in verdiepen om mooie loopjes te vinden voor de komende jaren. Een aanrader voor straks onder de kerstboom. Nog even de praktische info: ISBN 978-0-00-743190-8. Prijs: €24,90 (maar 2de hands is ie ook al te koop)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten