dinsdag 13 december 2011

Wil je nog n porsje kipnuggets ??

Vroeger als ik op vrijdagavond de voetbaltrainingen had verzorgd had ik vaak honger. Dit kwam omdat ik voor de tijd weinig kon eten want het was 16.00 uur als ik de deur uitging. En rond 23.00 uur kwam ik dan langs de grote M en haalde ik vaak kipnuggets. Maar goed dat ik toen niet wist wat ik gegeten heb. Maar dat iedereen nog leeft die kipnuggets eet is een wonder. Toen ik van een collega het artikel mocht lezen in het blad medisch dossier schrok ik wel een beetje. Het is ongelooflijk wat ze daar allemaal in doen.
het artikel luidt als volgt:


What's in a Mcnugget? Zeker niet te veel kip
Wat zit er in een kip-McNugget van McDonald's? Want kip is het maar voor de helft ongeveer. Voor het overige bestaat de snack uit smaakversterkers en conerveermiddelen, zoals een antischuimmiddel en een stof die in de vloeistof van gasaanstekers zit. Zelfs de kip die er nog in zit, is afkomstig van het verpulverde vel van kippen en separatorvlees (dat zijn de laatste restjes die een hogedrukmachine nog van het uitgebeende karkas schraapt). Dit heeft de consumentengroep Organic Authority ontdekt toen zij het recept van de kip-McNuggets ging uitzoeken. Men stuitte er op ingredienten als dimmethylpolysoxaan, een antischuimmiddel op basis van siliconen dat nota bene in het speelgoed Silly Putty (eenstopverfachtige boetseerklei) zit, en op TBHQ (tert-butylhydrochinon), een vorm van butaangas die in de brandstof van aanstekers zit.
En dat is dan dus het verniuewde recept, dat een gezonde verbetering moet zijn ten opzichte van het voorgaande. Een Amerikaanse rechter had de McNuggets namelijk omschreven als ëen McFrankensteincreatie van vele bestanddelen die de thuiskok nooit zou gebruiken."Uiteraard zijn de zonden van McDonald's niet anders dan die van de meerste producenten van fastfood en bewerkt voedsel, die precies dezelfde conserveermiddelen en 'versterkers'gebruiken.
http://www.organicauthority.com/

Of toch maar een 'Happy Meal'....
Eet smakelijk voor straks....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten