zondag 18 december 2011

duurloop over mtb route

Het was niet makkelijk om vanochtend uit me bed te komen. Had ik gisteren nog een gezellig en zwingend kerstfeest gehad met goede bands zoals Adlicious uit Rotterdam en De Directie. Dat was echt swingen. En ik dacht nog bij tijds naar huis te gaan, maar ja gezelligheid... Maar vandaag stond een duurloop op het programma. Ik had bedacht om het mtb parcours te gaan lopen van 2 weken geleden. Heel afwisselend veel heuvels, mooi en ongeveer 35 km. Dus dat kwam mooi uit. En iets later dan verwacht en iets minder fit dan verwacht stond ik om 12.00 uur buiten gekleed met rugzak .. en twijfelde of ik niet teveel kleren aan had, want de zon scheen en het was heerlijk weer. Deze tijd van het jaar vind ik het altijd lastig welke kleding ik aan trek, zo had ik afgelopen donderdag mijn waterdichte jas aan ivm de vele regenbuien. En tijdens de interval training heb ik toen geen druppel gehad. Maar was wel nat van het vele zweet. En nu leek het koud te zijn, maar had verder niet op de buienrader gekeken en had naast een lange salomon trailtight ee nikedrifishirt met lange mouw, windstopper aan en in mijn rugzak nog het wind/regenjack van Herbalife. Voor de zekerheid gekozen voor een goretexpet mocht het gaan regenen. Een buf en handschoenen. En mijn rugzag zat gevuld met 2 bidons hydrate en prolong, wat kleingeld, telefoon. Kortom ik was klaar voor een goede duurloop.
Ik begon door het bos, vervolgens door de uiterwaarden, die erg drassig waren, weer een stukje bos, onder de A50 door over het fietspad en ja na zo'n 6 km stond ik op het mtb parcours van Papendal-zuid. De paden zijn waren breed en hadden nog geen idee van MTB, maar wel direct heuvelachtig. 
de drassige uiterwaarden bij Renkum

Vooral toen ik bij de `Italiaanse weg kwam, daar slingerde de mtb route omhoog was wel een lekkere klim. Hier begon het weer wat om te slaan, de zon was weg en ik voelde wat regendruppels. Door Heveadorp en vervolgens naar Wolfheze.





Toen ik langs de singeltrack weer boven de weg kwam, de A12, begon het erg donker te worden. Ik had mijn lampje bij me, maar nog niet nodig dacht ik zo. Het zal wel weer een buitje zijn. Wat wel belangrijk was, dat ik even mijn bidons kon bijvullen, want die raakte leeg. Dus even aangebeld bij een huis, waar ik wat kon bijvullen. Die meneer keek wel een beetje zorgelijk. Ik vulde de bidons en trok alles weer aan, toen ik naar buiten keek leek het wel winter in 2 minuten, want het hagelde behoorlijk. De man vroeg of ik niet even wilde schuilen als ik nog zo´n eind moest. Ik zei dat het wel meeviel en dat het een prima training was en ik goede kleding aan had. Dus bedankt voor het water en ik ging weer verder. Het voelde goed.



Wel goed dat ik het regenjack nog bij me had, want zo ging ik al glibberend en plassen ontwijkend weer richting Heelsum door bos en hei. En was het ineens hartje winter. Jammer dat het laatste gedeelte geen bos parcours was, want Heelsum en Renkum moest ik door het dorp. Toen had ik ineens geen zin meer. Maar gelukkig ging het laatste gedeelte van Renkum naar Wageningen weer door het bos. Een mooie route met veel afwisseling, maar toen ik in Wageningen kwam was de route korter dan ik gedacht had. Zo werd het een route van lente naar herfst en winter in 3 uur tijd en 30 km. Het leken de bergen wel, waar je ook vaak alle jaargetijden mee maakt. En ondanks mijn brakke lijf waar ik mee starte heb ik heerlijk gelopen. Na afloop heb ik een heerlijke endurence rebuild genomen en een heerlijke warme douche. En nu lekker relaxen op de bank met een voldaan gevoel.

1 opmerking:

  1. Het wisselde vandaag wel heel erg. Wij trainden vanochtend met een heerlijk zonnetje. Amper thuis en gedoucht en alles was wit!

    BeantwoordenVerwijderen