woensdag 28 december 2011

Van de Fiets naar de benen wagen

Gisteren gingen we in de zon naar Belves een dorp, 3 `pukkels` verderop om even koffie te drinken. De zon die was warm, maar toen we naar beneden reden was dit even wat anders en hoe harder je ging hoe kouder het werd, maar gelukkig beneden aangekomen konden we even flink doortrappen zodat we weer warm werden.

Het is een mooie route naar Belves, en toen we bij de laatste klim kwamen en het dorp zagen liggen realisseerde ik me dat dit de pukkel is waar ik straks na dat ik zo´n 98 km in de benen heb zitten nog even naar boven moet om te finishen op het dorpsplein. Dat is heftig!! Maar wel te doen. Na de koffie gingen we de 12 km weer terug. En ik had mijn route al in mijn hoofd zitten om morgen te lopen, die klim naar Belves zou er zeker in zitten. Na een feestelijke avond vanochtend weer met een zonnetje wakker geworden. Wat is dat toch heerlijk. Het programma van vandaag was iets anders er moest hier en daar geklust worden. En werd er nu wel of niet gefietst en waar naar toe ? Ik ging met rugzak, hydrate en prolong op pad om een paar klimmetjes te maken. Na 5 km over asfalt vond ik het tijd om van het pad te gaan. De GR route die er lag vertrouwde ik wel. Meteen een mooie klim door een bos pad. Niemand om me heen, af en toe een huis en verder lekker lopen met mooie uitzichten. Wat kan het toch mooi zijn. Het verbaasde me wel dat er ineens in de wildernis een huis stond. n toen ik weer op het asfalt kwam zag ik de "laatste" pukkel naar Belves.Wat is het toch heerlijk om je heen te kijken wat je allemaal ziet. Dat er bijv. een spoorbaan onder de "pukkel" lag heb ik gisteren tijdens het fietsen helemaal niet gezien. Het is toch lekkerde om in een fijne cadans naar boven te rennen dan op de fiets waar je wel harder mee gaat, maar wat me bij het klimmen veel meer energie kost dan lopend.

dorpsplein in Belves

 In het dorp nog even de flessen bijgevuld en weer terug. De zon was inmiddels achter de wolken. Een stuk kouder, dus het werd doorlopen om warm te blijven. Maar het ging lekker liep gemiddeld tussen de 6,00-6.30 en dat voelde goed. Was in gedachten en zag ineens dat ik al onderaan de klim naar St. German de Belves stond. Een klim van ruim 3 km die geleidelijk naar boven gaat met aan het eind een 300 m met zeker 12% . Terwijl ik gisteren hier hijgend boven aankwam, kon ik nu gewoon doorlopen en voelde het een stuk prettiger. Vanaf nu zou ik alleen maar glooiend op en neer nog 4 km lopen. Me lijf voelde goed, mijn benen gingen lekker en het ritme was prima. na 19.90 km stond ik weer voor het huis. Had iets meer gelopen, maar de teller vergeten aan te zetten. Er kon nog niet gedouched worden, want de thermosstaat zijn ze aan het repareren. Ook daar komt een oplossing voor. En  zo heb ik toch maar weer mooie km in de benen. Andere hebben vandaag geklust en gefietst. Dus we zijn weer lekker gebezig geweest. Een mooie actieve dag, dat verdient weer een lekkere franse maaltijd ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten