zondag 4 december 2011

Dwalen over de UHT

Vertrokken we nu met de trein van Driebergen naar Rhenen of andersom...ik twijfelde, maar John had het toch goed gezegd. Met de auto naar Driebergen, dan met de trein naar Rhenen en daar gaan we lopen naar Driebergen, via de Utrechtse Heuvelrug Trail. Een uit gezette route van MST. In de trein denk ik nog, dat is een eind en het weer is ook niet best, maar in Rhenen starten Rudolf, John en ik met goede moed. Wat een pokke regen, maar de temperatuur is goed, dus we vertrekken richting het restaurant `Tante Loes`, waar we voorlangs richting het bos gaan. John is goed voorbereid, de route uitgeprint en geplastificeerd, en in de garmin de route van de vorige keer toen hij hier liep. Wel lastig lezen, als de route beschreven is van Driebergen naar Rhenen en je moet dit andersom lezen. Maar we hebben altijd nog de route in de Garmin van John. Maar ja al snel hoor ik, `van route af`we moeten weer even kijken hoe we weer terug komen op de route. En dit hebben we regelmatig moeten doen. Maar ondertussen konden we genieten van  de mooie route door de stadsbossen van Rhenen en langs Kwintelooijen. De bossen zijn mooi, maar zitten we wel goed, want de weg is breed en geen trail... we lopen regelmatig een extra lusje en zien vervolgens dan weer de weg waar we vandaan komen. Het blijft lastig om op het juiste pad te blijven. Maar och het is lekker relax lopen en met een goed gezelschap is dat niet erg. En de tijd van Jeroen Romijn kunnen we wel op onze rug schrijven, maar ja daar waren we ook helemaal niet mee bezig. We volgen al zoekende en drinkende de weg naar een volgend aanknopings punt. Totdat we op een grote drukke weg komen richting Scherpezeel, snel steken we over om vervolgens 100 meter verder op weer links te gaan langs een dierenasiel. Hier gaat het even goed op weg naar de eenzame eik, het hoogste punt van de UHT, we dalen maar ja hebben we de juiste weg van de 5-splitsing genomen? We lopen hier dus weer een extra rondje. En wat zien we de zon komt er door het wordt droog en ja hoor het wordt nog mooi weer. Gelukkig maar, want we blijven tobben met de weg. Af en toe proberen we het op gevoel te doen, of wat via de kaart, we blijven wel in de buurt van de route,maar trails komen we weinig tegen. Tussendoor wordt er goed gedronken, water, H3O, gels en Prolong. Aan de energie ligt het niet en .., we gaan weer door richting  de hie bij de Breeveen. Een prachtig gebied, maar wat soppen we hier lekker weg. We hebben nog geluk dat de schoenen niet blijven steken, maar me voeten zijn zijk-nat. Al zijn ze elke keer ook weer snel droog door de goede Drymax sokken. De weg onderdoor en we komen weer in een ander mooi bos richting Maarsen. We komen in het Kaapse Bos waar ook de camping Bonte Vlucht ligt.

mooi beeld van de route als het niet regent

En hier gaat het echt mis. Eerst van de camping af en vervolgens toch maar weer terug naar de camping over de camping heen waar we door een somalier de weg naar de uitgang worden gewezen. Tja dan sta je dan met de route van een trail in je hand en op de Garmin en dan sta je op de N227 richting Driebergen, ruim 25 km op de teller. Oke dan maar een stuk asfalt, richting Doorn. Hier zie ik John  wat trekken met zijn been. En we besluiten te stoppen, het is een mooie training, maar over het asfalt lopen als je een trail wilt lopen is niets en blessures ontwikkelen hebben we ook geen zin in, dus 5 minuten later zitten we met z'n drieën in de bus. Een mooie route achter de rug met 27,8 km in onze benen, zijknat en als we in Driebergen aankomen is de lucht helemaal open getrokken. We kleden ons om. Helaas moet Ruud naar huis, maar John en ik gaan nog even lekker een warme chocomelk drinken met een heerlijke pannekoek aan de overkant van het station.
UHT, een prachtige trail, maar de volgende keer loop ik van Driebergen naar Rhenen. Is wat makkelijker lezen. Maar ja of de mannen dan mee gaan... zij hebben nu 2x lopen zoeken...geloof niet dat ze dat willen. Maar ik zou nog wel echt over de trails willen lopen. Al is dit ook een gezellige en goede loop geweest waar ik van heb genoten.

1. Hoihoi,
    Een heel goedemorgen op deze druilerige herfstdag (hier in het Zuiden).
    Volgens mij schrijf je in regel 1 al "Ik twijfelde...."
    Gelukkig hebben jullie gezellig gelopen en genoten...;-))