dinsdag 20 december 2011

Nieuw record op de loopband...

Ik hou van lopen. Sterker, ik vind het een heerlijke manier om de wereld te verkennen. Andere mensen vinden het leuk om 250 of wel meer rondjes over een 400 meter baan te lopen. Maar het meest byzarre vind ik toch wel om dagen lang op een lopende band te lopen. Was het vorig jaar Mimi Anderson, uit de UK, die 7 dagen op een band liep met wel 649,87 km. Mimi heb ik leren kennen in Spanje, een vrouw die veel humor heeft en onwijs hard loopt en veel. Deze afstand in 7 dagen vond ik ook bizar. Aan 1 voet had ze ook ontstekingen. Maar ja naast alle diverse mooie loopjes had ze dit gedaan om te kijken hoe ver ze kon gaan en natuurlijk voor een goed doel. Maar dit jaar wordt er in de UK weer op een loopband gelopen. Van 14 tot 21 december loopt Sharon Gayter 7 dagen lang op een loopband. De plaats waar deze recordpoging plaatsvind is in de Universiteit Teesside die haar ook goed in de gaten houden tijdens het lopen. naast lopen is tussendoor rust, massage en eten erg belangrijk! Ze gaat nu alweer haar laatste nacht in en is nog in een prima conditie. En het byzondere hier is dat Sharon zo goed loopt dat ze gisteren de afstand van Mimi, 649,87 km al heeft doorbroken. En vandaag is ze gewoon doorgegaan en heeft ze het mannen record gehaald van 753 km! En ze loopt nog door tot morgen 12 uur. Dus de 800 km zal ze zeker halen. Maar wat ongelooflijk, want als je weet dat Sharon juist allemaal echt mooie loopjes loopt. Geniet van de trails en als ze het over lopende band lopen heeft dan vind ze dat `boring` Maar ja dan loop je toch zo´n 800 km weg in 7 dagen. Waar gaat het dan om, fysiek is ze sterk, mentaal is ze bere sterk.. leuk vind ze het niet. Maar voor een goed doel doe je soms rare dingen zal ik maar zeggen. Want buiten dat ze weer een record loopt, loopt ze voor een doel tegen leukemie. En we zitten in de mooie geef maand december. Dus heb je nog een paar euro over dan kun je die ook nog hier kwijt.
Tot slot, lopen is leuk een doel bereiken is leuk. Maar 7 dagen op een loopband rond de 800 km te lopen terwijl je het `boring`vind is wel heeeeeel bizar. Toch ook wel errug goed.
Wil je ze nog volgen, dat kan op de site van Sharon.

En oja, ik wil dat gevoel een beetje voelen en heb me laten overhalen om voor 1x een 6 uurs loop te gaan doen op n +/- 2000m baan. Is ook een stuk mentale training denk ik dan maar! En je moet alles een keer uitgeprobeerd hebben. Maar een loopband, nee dat is niet mijn ding. Daarom heb ik veel respect voor mensen die dit kunnen. En zeker als ze zo veel kunnen lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten