zondag 18 maart 2012

Derde keer over de heuvels rondom Nobressart

Deze week waren er even twijfels of ik wel moest gaan naar de trail. Het was op het werk zo enorm hecktisch geweest . Weinig slaap en weinig getraind. Dus bedacht ik me vrijdag, dat is juist de reden om te gaan! Ik wist niet wie er zou zijn. Maar dat vond ik helemaal niet belangrijk ik wilde gewoon lekker in de natuur te rennen. Lekker in een simpel loopje waar het goed geregeld is en het niet druk is. Dus ging zaterdagochtend, midden in de nacht,5.00uur de wekker! ' Vind ik dit leuk? Slaapdronken trok ik mijn loop kleren aan, pakte me shake en thermo kruidendrank En mijn tas. Zodat ik om 5.30 in de auto zat. Het begon net als ik langzaam licht te worden. Goed dat er nog niet veel verkeer op de weg was... Iets voor 9.00 uur kwam ik aan. jeehet was mega druk. Er bleken zo'n 360 deelnemers te zijn.maarhet merendeel voor de 25 en de 33 km. Nog geen 100 liepen de 50 km.Bij de start achteraan, kwam ik Paul v Hiel Tegen.  Gezellig. We liepen samen al kletsend op.maar het ging bij mij niet van harte.Het eek of ik nog in mijn sla's stand stond, struikelde, gleed naar bedenen bij een afdaling.

het lange lint bij de start

Zicht op Nobressart
En wat een drukte. Ik liep te hijgen als een oud vermoeid paard. Na zo'n 4 km struikelde ik bijn over een hele grote boomstronk, Paul waarschuwde me voor de volgende niet te missen omgevallen boom. Oke kom op peperkamp wordt wakker" dacht ik bij mezelf. Jas uit en gaan met die banaan. Na zo'n 10 km kwam ik erin en kreeg ik het naar me zin. Hier was de splitsing van 25/33 km en 50 km. Er leven er niet veel meer over. Het waren weer prachtige trails. Ik kreeg een paar flash backs van vorig jaar en bedacht ineens ze hebben het parcours omgedraaid. Daar waar we omhoog gingen gingen we naar beneden. En tkasteel kwam pas aan het einde, terwijl dat vorig jaar vrij in het begin was. Paul was al in geen velden meer te zien. Later begreep ik dat hij wel heeft genoten van n kudde herten die over het parcours staken.
Ik kreeg gezelschap van n leuke hond die n tijdje om me heen heeft gelopen, totdat zijn baasje me passeerde en hij ook mee ging. Nou dat is nogeens" je hond uitlaten" later bij de finish lag de hond er tevreden bij.
Na het gepuf in het begin ging het nu toch lekker. Het is gewoon elke keer dat ie motor weer op gang moet komen. Nu was t genieten en af en toe wat kletsen. Ik sprak nog iemand uit de streek zelf die er niet bij kon dat mensen uit nl hier komen lopen.. Ik haalde hem wel uit zijn ritme, wanthij moest zo lachen dat hij achter bleef lopen..  Af en toe voelde ik wat druppels, maardan liep ik al weer onder de bomen en dan was t over. Wel was de wind soms erg fris op de open stukken, maar was blij dat ik in kortetrailbroek en shirt met korte mouw liep.
Het is altijd n mooie afwisseling bij deze loop dat je door n stukje dorp loopt, niet dat je iemand tegen komt want soms denk ik of het hier uitgestorven is. Maar dan aan het eind voor het kasteel en naast t voetbalveld staan ineens 4 jongeren te vissen. Want water is hier genoeg. Volgens mij zijn er ook forellen kwekerijen. Water is er genoeg, we hebben dit jaar echt veel beekjes over moeten steken. Wat ook niet altijd goed ging, 2x heb ik natte voeten gehaald, maardie zijn met de drimax snel weer droog!
Zo 'n 10 km voor de finish kom ik veel wandelende mensen tegen.

En zo slecht ik me voelde bij de start, zo sterk ik me voel ik me nu, dat ik even n heuvel op gewandeld ben zet ik nog aan en ga in n hogere versnelling lopen het voelt goed ik ben niet moe, kan blijven gaan en haal daadoor ook veel mensen in. Het laatste stukin het bos is nog een flinke afdaling, vervolgens het dorp in waar ineens midden op de weg arrivee staat met een grote pijl en we staan weer bij de start/finish waar veel biertjes staan! Ik ga me nog even douchen want die is altijd byzonder hier maar wel lekker warm! Dit jaar zijn ze wel erg byzonder! 1 douche voor iedereen.


De man vd douche zegt dat ik 10 minuutjes. Moet wachten, want dan zijn de mannen klaar...Ik drink mijn rebuild op, maar ik zie steeds meer mannen naar de douche gaan. En ik besluit er gewoon maar tussen te gaan. Geen probleem en nog wat mensen gesproken die ook naar de tds gaan.
Vervolgens mijn startnr ingeleverd waarvoor ik een lekker biertje  kreeg en een lekker salade met worst.ja het blijft een mooie loop in een prachtig gebied waar veel lopers genieten van de natuur.

1 opmerking:

  1. Leuk verslag weer en een hele mooie trail (de moeite waard om zo vroeg uit je bed te rollen).

    Daar zou ik ook mijn startnummer voor inleveren;-).

    BeantwoordenVerwijderen