vrijdag 2 maart 2012

Na 60 km was mijn hoofd leeg!

Net terug van vakantie en deze week was het enorm druk op 't werk. Het is fijn als je leuk werk hebt dat je er alles in kunt leggen. Kinderen aan het sporten helpen is enorm leuk werk. Kinderen het gevoel geven dat ze in sport een Hero zijn, Special Heroes. Maar als je enthousiast bent en enthousiaste mensen om je heen hebt dan kan het wel eens heel veel worden. En dat gevoel had ik vandaag. Dus na overleg heb ik vanmiddag na de meeste afspraken afgezegd en ben gaan lopen.

Mijn rugzak gepakt 6 bidons epmet prolong en hydrate, 1 gel, 1 thermobar, 1 zakje gu snoepjes.voor in mijn rugzak 1 Herbalife24 bidon en aan de andere kant 1 specialheroes bidon. De organisaties waar ik graag voor- mee werk. Kinderen structureel laten sporten en sporters hebben goede voeding nodig. Dat kun je krijgen met Herbalife. Symbolischer kan niet.

het was een echte mooie voorjaarsdag
Ik had een rondje over het asfalt bedacht, maar wist niet hoe groot het was. Asfalt omdat Belves in april ook asfalt is. Voor het eerst was ik blij met het betonnen fietspad in het bos. Na 2,5 km heb ik een plastic tas met 3 bidons neergelegd en ben gestart. Jeee wat een lekker weer. De zon scheen heerlijk, dus het windjack was al snel uit. Zonnebril op en gaan. Me lijf voelt goed, loop lekker maar bedenk dat het wel veel klimmen is. En als ik na 1 ronde er achter ben dat het een rondje van 13,5 km is, dat dit 4 ronden worden + nog 2,5 km van en naar huis, kom ik op 60 km. Ik dwaal al snel af als ik in me ritme kom.
Er gaat van alles door me hoofd. Tot ik na de 1ste ronde, bedenk hoe het straks in Belves, de 100 km. Het voelt goed. Bij de derde en de vierde ronde zie ik me de laatste meters maken de heuvel op naar Belves. Hiervoor loop ik op asfalt, om mijn eerste 100 km te lopen op 14 april in Belves. En mijn lijf voelt goed. Mijn hoofd wordt steeds leger. En ik geniet. Geniet van het voorjaar de vrolijke mensen die langs komen. Wandelend, fietsend, of gewoon lekker op een bankje in de zon zitten. En ik, ik voel me lekker, me lijf is sterk. En realiseer me dat ik geweldig werk heb zowel met Special Heroes als met Herbalife.

Op twee verschillende wijze mensen of jongeren helpen in de sport en het bewegen. Een stukje vitaliteit en gezond bewegen. En daarnaast natuurlijk zelf bewegen. Een beetje rennen waar ik gewoon erg kan genieten. De rondjes gaan sneller dan ik verwacht had. Maar ook de zon gaat ineens toch weg. De laatste ronde, als ik het bos in duik wordt het echt donker. En ben ik niet zichtbaar. Niet slim. Het is mooi dat het al langer licht is, maar voor 60 km nog te kort. Me tempo blijft er zo wel in zitten. Gelukkig vindt ik nog de tas met de lege bidons. trek mijn witte windjack aan en ren de laatste km tegemoet. Kijk op mijn horloge... balen geen baterij meer. Mijn lijf begint een beetje te protesteren, maar na ruim 6. 45 uur en ruim 60 km kom ik weer aan bij mijn appartement. Ben leeg, leeg in mijn lijf en in mijn hoofd. Maar wat het ik weer heerlijk gelopen. En dat gewoon op een vrijdagmiddag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten