zaterdag 12 november 2011

Aan de andere kant van de wedstrijd

Bij de vereniging Pallas´67 wordt veel georganisseerd en dan krijgen de leden een mail met de vraag; vrijwilligers gezocht. Vaak als ik die mail kreeg, dacht ik, dat moet ik toch een keer doen. Maar vaak had ik zelf al iets. Nu kwam er vorige week weer een mail. En niet zomaar een mail, een noodkreet want er waren echt nog veel vrijwilligers nodig voor de Papendal-cross.
En als ik dan denk dat ik al zoveel loopjes gelopen heb waar vele vrijwilligers mij de weg gewezen hebben, gezorgd hebben dat ik wat te drinken of te eten kreeg onderweg. Dan is het voor mij toch een kleine moeite om ook eens een keer aan de andere kant van de wedstrijd te staan. Dus ik melde me aan. Vervolgens kreeg ik een mailtje terug. "Fijn, je mag de catering doen en die start om 08.00 uur!" Oeps dat is wel erg vroeg op een vrije dag, en dan op de fiets, kan ik om 06.30 uur op! Vervolgens een mail terug. "oeps, dat is vroeg, ik geloof dat ik toch niet kan!" ... geintje zal er gewoon zijn." En zo gezegd, vanochtend zat ik om 07.00 uur op mijn fiets naar Papendal. Heerlijk weer, opkomende zon, kortom nu was het al genieten. Op Papendal was het nog stil en in de tent stond de koffie en thee te wachten..en met z'n tweeen hebben we in no time de tent omgebouwd tot "restaurant"waar we koffie, thee, snert en knakworst verkochten. En langzaam werd het drukker en zag je de stilte veranderen tot een wedstrijd klaar geheel en om 09.30 uur waren de eerste wedstrijden van de jeugd. Verbaasd was ik wel dat voor de wedstrijd vele kinderen van de ouders al een broodje knakworst kregen... zal het de geur en de kou zijn geweest?! 
 
in de middag werd er gestreden door de toppers -foto;www.losseveters.nl
Op het moment dat de toppers als Bram Som, Jesper vd Wielen, Helen Hofstede,Marije te Raa, door de bossen crossten,pakte ik mijn fiets om weer terug te keren. Om vervolgens gezellig met Annemarie over de Wageningseberg te gaan rennen. Heerlijk gezellig kletsend met af en toe een klimmetje heb ik ook daar weer van genoten.
Fijn is te zien en te ervaren dat achter elke "simpele" wedstrijd een scala aan vrijwilligers nodig is. En hoe moeilijk het is om deze steeds weer bij elkaar te krijgen. Wat zou het mooi zijn als al die lopers af en toe ook de andere kant van de wedstrijd bekijken want dan hoeven er misschien in de toekomst ook geen wedstrijden afgelast te worden ivm te kort aan vrijwilligers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten