vrijdag 27 januari 2012

The Dutch Coast Run

 Nog een paar uur, en dan is vanavond om 22.00 uur het startsein van de DUTCH COAST RUN 90 of 50 km over het strand en duinen van Den Helder naar Castricum, hier is de eerste post of de finishers van de 50 km, om vervolgens naar IJmuiden te lopen waar in de ochtend-middag de 90 km eindigd.
Een mooi initiatief van Rinus van de Wal en Ferry van der Ent.
Had ik eerst 90 km op mijn programma staan, maar ben toch maar overgestapt naar de 50 km. Dit heeft verschillende redenen. Het kwam sowieso wat vroeg voor me om al 90 km te lopen, maar mn wil ik me op de 100 km van Belves richten in April en dan is het niet goed om nu een mega zware 90 km over strand en duinen te lopen, waar ik meer herstel tijd voor nodig heb dan van 50km. Maar als ik eerlijk ben vind ik dit al lang genoeg voor dit moment. Heb er wel heel veel zin in. Vind het altijd leuk om in het donker te rennen. Het heeft iets machisch, vaak zie je dan de lichtjes, van de lopers en als je pech heb zie je helemaal niets. Wel denk ik dat het byzonder is om met een klein groepje van zo´n 68 `gekke´vanacht daar over het strand te lopen. Heb mijn tas gepakt, kleren voor regen en kou gepakt en gekozen voor de kleine rugzak die niet op mijn maag rust, de Olmo5l van Raidlight. Is wel even wennen met de bidons, maar goed dat is geen probleem. Wel belangrijk is dat ik de hydrate en prolong van Herbalife  onderweg voldoende bij me heb naast wat gelsnoepjes voor de afwisseling. Als ik dit schrijf eet ik nog  wat zelfmade pastasalde. En na de tijd heb ik de endurance rebuild en een shake en soep. Ik zeg... laat maar komen die loop.
Onderweg zal Karin staan ter ondersteuning en stimulans... als ze niet in slaap valt.
Voorbereiding is belangrijk. En het weer, tja dat kun je niet sturen, maar ziet er ook goed uit met Z-W wind van 4,5. (beter dan de 7,5 van zondag!) en vrieskou, morgen ochtend kan het gaan regenen. Hopen dat ik voor de regen binnen ben, en anders, och dan ben ik nat maar heb wel een goed regenjack van Salomon.
Kortom het kan een mooi verhelderend nachtje worden.

foto Bas Beentjes


2 opmerkingen: