zondag 8 januari 2012

Utrechtse heuvelrug Trail van Driebergen naar Rhenen

Liep ik begin december nog met John en Ruud van Rhenen naar Driebergen, nu leek het me goed om juist andersom te lopen. Dit omdat de route ook beschreven is vanuit Driebergen. Het is 30,4 km, dus ben benieuwd of het nu wel gaat lukken. De weg vanuit Driebergen was snel gevonden, maar in het bos was ik regelmatig aan het twijfelen. Toch bleek ik steeds op het goede stuk uit te komen.

Maar om het momement dat ik onder de weg doorging was er weer een twijfel bij de talud, omdat dit eigenlijk een werkplek is van rijkswaterstaat, toch maar gedaan en ik dacht dit is wel goed. Vervolgens kwam ik bij Maarn in de buurt, ook hier heb ik een nieuw gedeelte trail genomen, want kwam bij de A12 uit wat niet de bedoeling was, vervolgens een stukje over de Amersfootsteweg tot bij Leersumseveld, hier kwam ik weer op het parcours. Wat lastig is, regelmatig kijken op de kaart, wordt toch tijd voor een GPS denk ik maar zo. Hier ging ik weer de heidevelden over. Het was lekker weer af en toe wat druppels, maar niet noemenswaardig.


Door het regelmatig kaartlezen kwam ik niet echt in het ritme en kostte het veel tijd. Wel is de route mooi en en lekker slingerend, maar het is ongelooflijk hoe vaak ik toch net een verkeerd pad in sloeg, door logisch te kijken en denken, kwam ik vervolgens toch weer op het parcours uit. Dat werd op een gegeven moment ook een leuk spel.
Het was maar goed dat ik de trailschoenen aan had, want er waren aardige modderige wegen/paden. Na weer een blubberpad, kwam ik bij het "knibbel-knabbel-knuisje-huisje" bij de boomstammen. Hier heb ik even aangebeld om mijn bidons bij te vullen met water, zodat ik de prolong en hydrate ook kon aanvullen. Er werd snel open gedaan, maar het waren niet Hans en Grietje, al hoewel... ze waren wel verbaasd waar ik vandaan kwam, maar vulde de bidons lekker vol. En ik kon er weer tegen om de laatste 12 km te gaan. Toen ik op een 5 sprong weer stond te twijfelen, kwamen er al gauw 2 mannen vragen of ik de weg kwijt was.

sommige plekjes waren wel erg modderig
Ze waren erg behulpzaam en wezen me de weg, jammer, het was de richting waar ik vandaan kwam. Ik had dus ondanks hun behulpzaamheid, niet echt vertrouwen en koos mijn eigen pad en bedankte ze vriendelijk. Realiseerde dat het nog maar 8 km was. En dus de laatste kaart. Wat was ik blij dat ik deze route al een keer ongeveer gelopen had met John en Ruud, zodat ik wat herkenningspunten had. Want ook in de laatste km ging het regelmatig mis. Ik besloot dan ook gewoon te gaan dwalen naar Rhenen. En dat kwam best wel goed. In Rhenen kwam ik uit het bos, dwars door een woonwijk naar benenden gelopen, moest uiteindelijk naar de rivier. En ja kwam toen bij het pad richting het restaurant Tante Loes, ziet er gezellig uit, ben daar nu al een paar keer langs gefietst en gelopen.

hoogwater van de  Rijn  langs Rhenen bij "Tante Loes"
Wordt nu tijd om er een keer te gaan eten denk ik maar zo. Alleen vandaag niet. Loop nog even flink door en zie op mijn nike+ dat ik aardig op de km zit die ook op de kaart staan. De klok stopt op 31 km rond bij de auto. En het moest 30,4 km zijn. Dus dat is gelukt. Alleen de tijd is belachelijk lang, want het is bijna 4 uur dit kwam mn door het dwalen en kaartlezen. Ondanks dat heb ik toch genoten van de mooie trail die uitgezet is door MST.  En mijn km zitten er weer op, totaal komt deze week op 86 km. Niet gek zo vroeg in het jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten