zondag 15 januari 2012

Een mooie trail om van tegenieten met vele social-media lopers

Zondagochtend en ik sta redelijk vroeg naast me bed. Om 10.00 uur zit ik in de auto opweg naar Gert in Soest. Opweg naar de trail die bij Gert is georganisseerd voor de trailloper die 30 km wil genieten. Ik had het geluk om even bij Gert een kop koffie te drinken van te voren. Leuk om Jan en Peter hier ook te zien. Jan die gisteren al 60 km heeft gelopen over het strand en nu gewoon weer lekker kan genieten van het lopen. Jee wat is het prachtig weer. Vele bekenden en ook vele onbekenden, of mensen die ik alleen van naam via twitter of facebook heb gezien en zelfs een collega uit Almere die ik hier niet verwacht had, maar wel leuk om Rene hier te zien.


genieten in het bos omgeving Soest
De zon staat hoog in de lucht, het is lekker fris goed loopweer. We starten rustig en komen al snel in de Soester duinen, pittig om te lopen. Al snel, na zo´n 3 km stoppen we om even te tanken. Sommige mensen hadden de bidons of waterzak nog niet vol dus prima gelegenheid. Als we een tijdje aan het rennen zijn, loop ik even alleen. Hoorde voor en achter me gekletst, iedereen genoot. Ik bedacht, wat is dit toch mooi. Iemand heeft het idee om met een aantal mensen een trail te gaan lopen in een mooi gebied. Hij, Gert, in dit geval maakt dit bekend op socail media, en in plaats van 8/12 personen die hij verwacht had, zijn er nu dus 40 mensen die genieten van een mooie loop in Soest.


soesterduinen
 Mensen die nog maar net een trail lopen, mensen die al veel ervaring hebben. Maar allemaal met de gedachten... we willen lekker in de natuur te lopen en hiervan genieten. En een tijdje geleden schreef ik al over de ontwikkeling over het trailrunnen. En als ik dit dan weer ervaar dan denk ik, ja dit is waar het om gaat. Lekker genieten in de natuur.
Vervolgens loop ik met vele verschillende lopers te kletsen en genieten. Onderwerpen, wat heb jij gedaan, wat ga je doen aan loopjes, waar train je, hoe train je welke gel neem jij en welke drankjes bevallen jou het beste of materialen waar Marc ook veel tips over kon geven natuurlijk. Chris die voor en achter liep en vele foto´s maakte en ook nog tips over byzondere loopjes gaf tussendoor. Kortom het was niet alleen gezellig, maar ook nog nuttig, leerzaam en inspirerend. En heb je niet in de gaten dat de tijd omvliegt en dus ook de km.  Weer terug in Soest, wordt er nog lang bij de auto´s na gekletst en ideeen en loopjes uitgewisseld. Maar je koelt zo snel af, dus gauw naar binnen, waar Gert nog een lekkere kop soep heeft. En dan snel naar huis. Wat kan het leven toch simpel en mooi zijn. Zal dit ook mogelijk zijn in Wageningen..?
Met dank aan Chris en Marc voor de foto's

2 opmerkingen: