dinsdag 27 december 2011

Ineens sta ik in Zuid-Frankrijk...

En zo sta ik ineens in Frankrijk op tweede kerstdag, mooi weer blauwe lucht en een zonnetje. Dit had ik 3 dagen geleden niet verwacht! Maar dit is mijn kerstcadeau.En een geweldig iets.
Heb gelukkig in korte tijd vanalles nog kunnen verzetten. En is mijn zus zo aardig om Catman naar het dierenpension te brengen.Kortom flexibel zoals iedereen is, is het geregeld.
Dus na een prima vlucht naar Bordeaux gingen we met de auto steeds meer de binnenlanden in. Tot Belves, daar waar ik in april mijn eerste 100 km ga lopen. Wat een prachtige omgeving.

Ik heb t zelfde gevoel als ik naar de bergen ga, mijn lijf komt tot rust en mijn hart gaat open. Na n kop koffie gaan snel mijn hardloop kleren aan. Driekwart broek,shirt en jas. En ik ga de heuvels in, na dat ik met Ron, die de omgeving als wielrenner goed kent, een verkennings rondje in de auto heb gemaakt.
O, wat is dit genieten. Als ik loop kom ik eerst een zwijn tegen, zou dit een truffelzoeker zijn? Vervolgens kom ik bij een plaatsje waar ik de geur van open haarden ruik. De rust die hier is is overweldigend. De vergezichten. Het is stil en af en toe n auto. Ik zie links en rechts paadjes die het bos in gaan, ik zou wel willen, maar nu nog even niet, want het is zo donker en ik ken hier nog niets. Het rondje is 13 km metaan het einde n mooie steile klim van 1,8 km.maar vandaag kom ik daar niet, want na bijna 9 km staat Ron naast me in de auto, we zijn uitgenodigd bij mensen om een heerlijk kerstdinner te gaan eten. Wat n verassingen. Nee ik zal me hier niet vervelen. En ja dit worden nog heerlijke (loop) dagen met heerlijke mensen om me heen.

5 opmerkingen:

  1. Ha die lieve Ingrid,
    Lig "lekker" in mijn bedje je verhaal te lezen. Het klinkt allemaal heel fijn wat ik lees en......het komt ook precies op het goede moment......maar ja, zoals we inmiddels wel weten.....toeval bestaat niet hè ;-)). Geniet van het even los zijn van alles hier, zoals je zelf al zo mooi schrijft...."hart gaat open"......heerlijk in je zachtheid en dan ook nog fijne mensen om je heen, de omgeving verkennen, alles klopt!!
    Heel veel genietplezier daar, liefs Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker genieten en schrijven dan geniet ik hier met je mee :-)
    Hartelijke groet, Martha Schipper

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ dank je voor de mooie reacties en ga zeker nog veel meer zien hier en genieten.
    jullie ook fijne tijd.

    BeantwoordenVerwijderen