zondag 11 december 2011

Mountainbiken door de heuvels van oosterbeek

Eigenlijk had ik een lange duurloop op mijn programma staan, maar het weer leende zich vandaag ook voor een heerlijke mountainbike toer. Dus werd het vandaag een dubbele lus mtb bij papendal-oosterbeek-renkum. Een tocht die ook te vinden is op de mooie APP; salt mtb trails nederland . Een route van 18 en 1 van 22 km. Alleen de omschrijvingen zijn hetzelfde. Terwijl de routes wel degelijk verschillen. En onze tocht werd ook iets anders, want na 10 minuten stonden we al stil, want Kirsten had waarschijnlijk een lekke band, er zat weinig lucht in de band. Na wat pompen toch maar gekeken of we de band konden vullen met anti lek spul. Dit was geen succes, want het ging alle kanten op behalve in de band. Dus toch nog een laatste poging met pompen.

En het leek wel of de lucht er nu in bleef. We zouden het even aan kijken. Het werd iets zachter, maar hij bleef redelijk. Dus door fietsen, klein beetje krachttraining erbij kan geen kwaad. Maar de hele lus zou het niet worden. De route die we gingen doen was 22 km en de aanrij route is ook nog +/- 10 km dus een kleine marathon werd het wel. Door bossen, uiterwaarden en dan de oosterbeekste heuvels, langs de italiaanse klim bij Heveadorp, richting Wolfheze brede paden en singeltracks. Toen ik op de Italiaanse weg/trail zat bedacht ik me dat dit hele parcour een prachtige trainingsroute kan zijn. Met wat hoogte meters, erg afwisselend. En hier is geen garmin voor nodig, de aanrijroute is prima te vinden, en vervolgens staat alles goed aangegeven. Tijdens de rit is de Hydrate een prima drank, zeker na de klimmetjes die erin zitten vult dat lekker aan.
Af en toe slingert het zo dat ik me niet meer kan orienteren totdat ik weer een bekend stukje zie bij Papendal.


Daar is nog een leuke singeltrack naar beneden die erg leuk is, maar tja als daar mensen dan tegen de route inrijden is dat wat link, want je hebt aardig vaart en bent er niet op bedacht,totdat er plots iemand voor je op het parcours staat, wat manouvreren met het stuur en pfff op de fiets gebleven. Dat viel zowiezo niet altijd mee, want er waren aardig wat plassen die niet altijd te ontwijken waren en dan slibte ik er nogal eens in. Maar nee, ik heb geen nat pak gehaald.  En naar 2,5 uur stonden we weer in Wageningen. Toch wel lekker zo even af te wisselen met lopen. Al had ik daar nu nog wel zin in om nog een rondje te gaan doen.. maar rust is ook goed, ga ik morgen weer lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten